Nº I: PHANTÁSTICA: DROGAS Y CREATIVIDAD
Editor: Jorge Páez
Concepto Gráfico: Mariana Rodríguez Guerrero, Bélicca, María Maza Brualla
Maquetación: Mariana Rodríguez Guerrero.
Corrección: Mariana Rodríguez Guerrero y Luis Miguel Dos Santos.
Cuerpo Diplomático: Daniela Prieto, Luis Miguel Dos Santos, Pablo Díez Calvo, Jesús Pérez García, Fernando García Malmierca, Enrique Camarena, Germán Labrador Méndez.
Ilustración y fotografía: Bélicca, María Maza Brualla, Mala*Niña, Paloma Pájaro, Fernando García Malmierca, Jean Claude, Carlos Zerpa, Enrique Rivas, Felipe Piñuela, Pablo Díez Calvo, Zokram, Kael Abello, Agu "Alto Contraste", Juan Fran Torres.
Diseño de portada y contraportada: Bélicca.
Agradecimientos: Daniel González, Marcos Arévalo, Jean Claude, Saturnino Martín, Jacinto Martín.
Imprime: Kadmos S.C.L.
Salamanca. 2006
Nº II: ANARCOMINIMALISMO, POESÍA, IMAGEN Y ASTIGMATISMO
Edita: La Oficina Anarcominimalista.
Coordinador: Jorge Páez.
Maquetación: Mariana Rodríguez Guerrero y David Escanilla.
Diseño de portada: Enrique Rivas.
Agradecimientos: Agustín García Calvo, Emiliano Redondo, Palanca, Daniel González (Malabar), Juan Ramón Casaseca Hernánez y Domingo Sánchez Blanco (Café Moderno), Julia Sánchez de María, Álvaro Parra, Reynner Franco, Marcos Antonio Cortés, Diego Piñeiro, José María García, Javier Paz Ledesma, Víctor Prieto.
Imprime: Europa Artes Gráficas.
Salamanca. 2006.
...A la memoria de José Luis Diéz Pérez
NºIII: IZQUIERDA POP
Edita: La Oficina.
Coordinador: Jorge Páez.
Maquetación: Mariana Rodríguez Guerrero.
Criterios: Germán Labrador Méndez y Fernando García Malmierca.
Cuerpo Diplomático: Fabio Rodríguez de la Flor, David Escanilla, Pablo Díez Calvo, Jesús Pérez García, Jean Claude y Catalina García García-Herreros.
Corrección: Gorka Fernandez.
DVD: Juan González.
Diseño de portada: Colectivo 'La Baleine".
Agradecimientos: Daniel González (Malabar), SDLM "Seminario de Discurso Legitimación y Memoriá), DA2, Concha Jerez, Zokram, Colectivo Tecnostorm, Jason Castro y Pedro Espina.
Imprime: Europa Artes Gráficas.
Salamanca. 2007
Nº IV: EROTISMO Y PORNOGRAFÍA.
Coordinador: Jorge Páez
Cuerpo Diplomático: Fernando García Malmierca, David Escanilla, Fabio R. de la Flor, Francisco Bautista, Felipe Piñuela, Andreína Franceschi, Jean Claude, Rodrígo Álvarez Nicieza, Germán Labrador Méndez, Elsa García Sánchez.
Maquetación: Mariana Rodríguez Guerrero, David Escanilla.
Corrección: Juan Escourido, Fabio R. de la Flor.
Diseño de portada: David Escanilla.
Sección de poesía (lectura y selección): Pablo Sánchez Herrero, Raúl Vacas Polo, Víctor M. Pérez Mateos, Francisco Bautista, Luis Miguel Dos Santos, Víctor Balcells Matas.
Agradecimientos: Daniel Gónzález (Malabar), Galería Adora Calvo, Domíngo Sánchez Blanco, Centro de arte contemporáneo DA2, SDLM (Seminario de Discurso Legitimación y Memoria), The Yeti Sound, Colectivo Anoressia, Colectivo TechnoStorm, María Brander de la Iglesia.
Imprime: Europa Artes Gráficas.
Salamanca. 2007
Nº V: ARQUITEXTURAS
Edita: El Sindicato: VIB, TDS, PSH, VELMB, GEL.
Coordinador: Jorge Páez.
Maquetación: Mariana Rodríguez Guerrero.
Consejeros: Fernando García Malmierca, Antonio Bentivegna, Juan Escourido,Fabio Rodríguez de la Flor, David Escanilla.
Asesoría en situaciones límite: Pablo Sánchez Herrero.
Diplomáticos: Rodrigo Álvarez Nicieza, Francisco Bautista, Felipe Piñuela, Jean Claude, Víctor Balcells Matas, Elsa García Sánchez, Andreína Franceschi.
Agradecimientos: SDLM (Seminario de Discurso Legitimación y Memoria), Ben Clark, Gonzalo Escarpa (Circo de Pulgas), David Moreno, Víctor Pérez, Fabio Rodríguez de la Flor, Enrique Rivas, Vladimir Illich Dimitri, Tony Dedos Suaves, Colectivo Anoressia, Crápula Films y The Yeti Sound: Juan González, Sebastían Cabero, Sergio Hernández Martín y Daniel Fra Corra. Espacio de Arte Contemporáneo El Gallo, Domingo Sánchez Blanco, Juan Ramon Casaseca Hernández (Café Moderno) y a todos los que colaboraron en el campeonato de poetas pesados: Iria, Chuchi, Elena, Carmen y Sofía, Andrés Sudón (Radio Persona), Eliseo, Casa de las Conchas (María Ramona Domínguez y Carmen Pajares), Raúl Vacas Polo, Pedro Serra, Diego Sequera y al maravilloso escritor Víctor Balcells.
Imprime: Europa Artes Gráficas.
Salamanca. 2007
Nº VI: LA VIOLENCIA, LO SUBLIME Y SU ALTO COSTE MONETARIO
Edita: El Sindicato.
Coordinador: Jorge Páez.
Maquetación: Mariana Rodríguez Guerrero y David Escanilla.
Corrección: Juan Escourido y Mariana Rodríguez Guerrero.
Imagen de portada: Jesús García.
Operativos: Fabio Rodríguez de la Flor, Antonio Bentivegna, Pablo Sánchez Herrero, Teresa González Barrio, Fernando García Malmierca, Feliñe Piñuela, Emilio Papel, Jessica Rodarte, Andrés Sudón, Víctor Balcells, Héctor Manilla y Pedro Ospina.
Asesoría en situaciones límite: Rodrigo Álvarez Nicieza.
Agradecimientos: Domingo Sánchez Blanco, Salva Guevara, Radio Persona, Trastoque Teatro, Teatro Lunático, Las Azogue Teatro, Máquina Teatro, SPS (Sociedad Psicogeográfica de Salamanca), Colectivo Anoressia, Sebastián Cabero, David de la Mano, Cristina Anta, Pilar Sánchez, Florencia Varela, Óscar Martín, Ramon Casaseca, Ben Clark, Arturo Ledesma, Raúl Vacas, Juan Albarrán, Sofía Elen a Ibarra, Catalina García García-Herreros, El hombre hidrocéfalo y un agradecimiento muy especial a Borja "El Grande".
Imprime: Europa Artes Gráficas.
Salamanca. 2008
Nº VII: PHOTOCHOP IN BLACK
Coordinación: Jorge Páez.
Colaboran en la elaboración de esta edición: David Escanilla, Fernando Gª Malmierca, Pablo Sánchez Herrero, Ben Clark, Fabio Rodríguez de la Flor, David de la Mano, Antonio Bentivegna y Víctor Balcells.
Maquetación y corrección: Mariana Rodríguez Guerrero.
Publicidad: Mariana Rodríguez Guerrero, Teresa González Barrio y Sofía Elena Ibarra.
Diseño de Cubierta e interior de cubierta: David Escanilla.
Agradecimientos:Domingo Sánchez Blanco, Fernando Rodríguez de la Flor, Arturo Ledesma, SPS (Emilio Papel, Antonio Méndez y Angel Luis Guinaldo), Salva Guevara, Guy Martini, Rodrígo Álvarez Nicieza y Andrés Sudón. Y un agradecimiento especial al fotógrafo Victorino García Calderón, ya que la idea original de este número surgió de nuestras conversaciones sbore fotografía y política.
Imprime: Europa Artes Gráficas.
Salamanca. 2009
1 comentarios:
The music of the spheres vibrated round the Casa Las Conchas patio on Wednesday night as Andrés Gomis circled Las Conchas well stepping from music stand to music stand.
Four movements, 6 stands, 4 saxophones, 1 well and 1 man orbiting them all.
I’ve not got the titles of the movements now, so I’ll give you my version:
Playback/All you’ve ever said; every note blown on the alto sax was swallowed by the microphone and fed back to us in polyphonic echoes. Split, split and split again. The text on the screen oscillates till shattered and Gomis’ image on the screen recoils from all he has blown out, returning in inverse ratio to resonate through our ears. His onscreen self vibrates till inverted and he seems to imbibe his instrument. All that he had ever sounded out of his sax reverb’d back to him, sucked in and tooted out in reverse. Be careful what you say…with a reed on your lips.
Balanced Vibrations; Reassembling the audience, Gomis ohm’d his way into this 10 minute solo on tenor sax. Inhaling and exhaling a deep throb that radiated in lengthening time phrases – pierced by his signature parp! – (in case you needed reminding who you were listening to) till, having cleared the air, Gomis lilted us out and around the well once more…
If you’re lost on the streets; and lost I was too with this, the third movement fog-horned out on the engulfing bass sax. Doing the rounds of the well with this mighty bass, we were fed, in turn, by a view of the throated brass gullet that you couldn’t but lean toward. This is the instrument, and player, to round up all the Rain Dogs from the streets of Nighttown.
Finally, dripping through time; ‘
'Round the decay
Of that colossal wreck, boundless and bare,
The lone and level sands stretch far away’
For the final movement, the computer-generated images of Alex Gomez played out behind Gomis – back on the alto, rounding out with the soprano sax. Gomis’ words opened the piece and spoke of the crushing solitude in a world of shackling religion, limiting thought and arresting language. Clichéd to begin with; crouched man in a locked, cushioned room blah de blah-de-blah, Gomez acquitted himself with a flying paper airplane than nosedived into the sand beside a skull, sinking houseframe and slowly revealing behind, a child’s tricycle. Timing the move from alto to soprano were long shots of Dali’s dripping clocks and the refrain of a pulsing plant emerging from a lake; Gomis’ dreams of the possibility of another world.
The performance was not for everyone, as witnessed by the escapees after the first movement (they’re obviously content the way things stand)
Publicar un comentario